Kiedy należy rozpocząć poszukiwanie biura? Ile miesięcy czy tygodni wcześniej należy podjąć działania?

Rozpoczęcie wykonywania działalności gospodarczej wiąże się z koniecznością podjęcia wielu różnych działań, w tym dopełnienia formalności związanych z rejestracją firmy w odpowiednim rejestrze, na przykład w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W parze z realizacją takich działań warto odpowiednio wcześnie pomyśleć o wynajęciu czy zakupie biura, w którym urządzimy siedzibę swojej firmy. Jaki margines czasowy pozostawić sobie na takie poszukiwania?

Półroczny okres owocnych poszukiwań

Można przyjąć, że maksymalnie pół roku czasu potrzebujemy, by nie tylko znaleźć odpowiednie biuro dostosowane pod każdym kątem do rodzaju i przedmiotu prowadzonej działalności, a następnie wynająć je lub kupić. Zdarzyć się może, że poszukiwanie trwa nawet dłużej. Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że jest to wieloetapowy proces, który przeprowadzony poprawnie skutkuje uzyskaniem takiego biura, które będzie właściwe dla przedsiębiorcy.

Określenie własnych wymagań i oczekiwań

Jeśli zamierzamy prowadzić niewielką firmę copywriterską, potrzebujemy tak naprawdę niedużego pomieszczenia z kilkoma biurkami i komputerami oraz ewentualnie drugiego pomieszczenia socjalnego czy przeznaczonego na spotkania z klientami. Biuro nie musi więc być duże. Natomiast dla firmy produkcyjnej z działem HR, administracją i księgowością często potrzebny jest cały budynek z wieloma pomieszczeniami. Wszystko więc zależy od indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy poszukującego biura.

Na wstępie, zanim jeszcze siądziemy do przeglądania ofert lokali komercyjnych nieruchomości na interesującym nas rynku, powinniśmy spisać wszystkie swoje wymagania w tym zakresie. Przydadzą się one także i wtedy, gdy poszukiwania idealnego biura będziemy chcieli zlecić ekspertom – agentowi nieruchomości, który zajmuje się właśnie obiektami komercyjnymi. Jako marka Wilsons podejmujemy się takich zleceń.

Gromadzenie i selekcja ofert

Kiedy już znamy własne wymagania w zakresie pożądanego biura, pora przejrzeć oferty nieruchomości z rynku, który nas interesuje. Można zlecić to zadanie agentowi, który dokona wstępnej selekcji wszystkich propozycji oraz będzie w stanie pokazać własne, do których przedsiębiorca rozpoczynający swoją działalność na rynku niekoniecznie musi mieć dostęp.

Sprawdzenie wszystkich ofert na żywo, czyli realne odwiedziny w oferowanych biurach zajmuje sporo czasu. Dla przyspieszenia tego etapu warto jest współpracować z pośrednikiem, który weźmie na siebie umawianie wizyt i kontakt z oferentami.

Zawarcie umowy najmu

Zwieńczeniem poszukiwania biura jest zawarcie umowy najmu. Trzeba pozostawić sobie czas na negocjacje cenowe oraz na równoczesne zaangażowanie do pracy architektów wnętrz, którzy przygotują projekt aranżacji. Później pozostaje jeszcze kwestia jego realizacji i znalezienia ekipy wykonawczej, która tego dokona.

Jak zatem widać, potrzeba często nawet kilku miesięcy, by znaleźć biuro do wynajęcia, wynegocjować cenę i podpisać umowę, a później dostosować jego powierzchnię już ściśle do oczekiwań klienta. Można skrócić czas potrzebny na takie działania dzięki współpracy z wykwalifikowanym agentem nieruchomości.

Podziel się tym postem
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Czytaj dalej

Chcesz sprzedać albo kupić nieruchomość?

Napisz do nas, a zdejmiemy ten problem z Twojej głowy!

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.