Dlaczego warto powierzyć sprzedaż mieszkania agencji nieruchomości?

Dlaczego warto powierzyć sprzedaż mieszkania agencji nieruchomości?

Sprzedaż mieszkania nie jest łatwa, wie o tym każdy, kto samodzielnie próbował zbyć mieszkanie. Aby sprzedać nieruchomość, trzeba uzbroić się w cierpliwość, umieć skutecznie zareklamować mieszkanie, a także oszacować jego wartość. To jednak nie wszystko. Dom czy mieszkanie na sprzedaż powinny być też odpowiednio przygotowane. Właściciel musi również liczyć się z poświęceniem dużej ilości czasu, którą przeznaczy na pokazywanie nieruchomości potencjalnym nabywcom. We wszystkich tych czynnościach pomóc mogą wyspecjalizowane biura nieruchomości. Powierzenie im sprzedaży niesie za sobą wiele korzyści. Jakich?

Sprzedaż mieszkania na własną rękę

Wielu osobom wydaje się, że sprzedaż mieszkania na własną rękę to zadanie łatwe i szybkie – wystarczy zrobić kilka zdjęć, napisać prosty tekst i umieścić ogłoszenie na stronach dedykowanych sprzedaży nieruchomości. W rzeczywistości jednak nawet właściciele nieruchomości w wysokim standardzie i w dobrej lokalizacji mają trudności w znalezieniu kupującego.

Wynika to przede wszystkim z nieznajomości praw, jakimi rządzi się współczesny rynek nieruchomości, możliwości reklamowych i marketingowych, a także braku wiedzy na temat wyceny nieruchomości, jej przygotowania do sprzedaży oraz formalności. Tych wszystkich aspektach pomóc może biuro nieruchomości.

Wsparcie prawne i profesjonalne doradztwo

Sprzedaż nieruchomości to transakcja, która wymaga wiedzy z zakresu finansów i czynności prawnych. Na początku nieruchomość trzeba wycenić, później sprawdzić stan prawny nieruchomości, a kiedy znajdzie się potencjalny kupiec przygotować umowę przedwstępną i końcową, na końcu konieczne jest zadbanie o zabezpieczenie płatności. Osoba, która wcześniej nie miała styczności z takimi zadaniami, łatwo może popełnić błąd, który będzie dla niej niezwykle kosztowny.

Dlatego też sprawy prawne i finansowe najlepiej oddać w ręce profesjonalistów. Współpraca z biurem nieruchomości pozwala na skorzystanie z pomocy specjalistów, którzy dopilnują aby transakcja odbyła się zgodnie z prawem, a interesy właściciela były chronione przed nieuczciwymi kupcami.

Łukasz Kłusek podkreśla też, że jednym ze sposobów weryfikacji potencjalnego nabywcy jest współpraca z biurem nieruchomości. Sam fakt zgłoszenia się do biura nieruchomości potencjalnego nabywcy i chęć poniesienia dodatkowych kosztów (tj. prowizji) pozwala wyeliminować osoby z nieuczciwymi zamiarami.

W marketingu siła

Celem marketingu jest zaspokojenie potrzeb klientów firmy i jednocześnie osiągnięcie zysku. To zupełnie podstawowa definicja marketingu. Dziś, aby sprzedać mieszkanie nie wystarczy napisać ogłoszenia i dodać do niego kilka zdjąć. Anons musi się wyróżniać, podkreślać zalety mieszkania i okolicy, bazować na emocjach. Przygotowanie właściwego ogłoszenia to więcej niż połowa sukcesu w sprzedaży. Warto zaangażować się w reklamy, mające na celu promocję oferty (również digitalowe oraz w mediach społecznościowych). Pośrednik w obrocie nieruchomościami podejmuje różne działania marketingowe , których zakres jest uzależniony od rodzaju umowy zawartej z biurem nieruchomości. Ważne są zarówno dobrej jakości zdjęcia, jak i treść, a także dodatkowe możliwości zapoznania się z nieruchomością np. filmy czy wirtualne spacery.

Przed zaprezentowaniem nieruchomości na fotografiach konieczne jest też przygotowanie mieszkania. Czasem wystarczy drobna zmiana w ustawieniu mebli, nowe dodatki czy pochowanie rodzinnych pamiątek i mieszkanie wygląda jak nowe, a szansę na sprzedaż wzrastają kilkakrotnie – wyjaśnia Cezary Majewski z Wilsons Nieruchomości.

Ogłoszenie to jednak nie wszystko, trzeba też wiedzieć, gdzie je umieścić i jak je wypromować na dedykowanych nieruchomościom portalach. Tych co prawda jest bardzo dużo, ale nie wszystkie działają prężnie i mogą pochwalić się dużą liczbą odwiedzających.

Biura nieruchomości posiadają taką wiedzę oraz doświadczenie we współpracy z portalami internetowymi. Współpracując z nimi, można liczyć na to, że skutecznie wypromują i wyróżnią ogłoszenie, będą odbierać i odpowiadać na zapytania potencjalnych klientów, a także zaprezentują im mieszkanie już na żywo. Jest to rozwiązanie niezwykle wygodne dla właściciela mieszkania, który oszczędza czas.

Lepsza cena

Jedną z niewątpliwie ważnych zalet współpracy z biurem nieruchomości jest możliwość uzyskania wyższej ceny sprzedaży. Wynika to z tego, że dobre biuro nieruchomości pomoże w profesjonalnej wycenie lokalu, prostymi trikami zwiększy jego wartość rynkową, a także będzie umiało odpowiednio je zaprezentować potencjalnym nabywcom. Pozwoli to, na osiągniecie satysfakcjonującej dla sprzedającego ceny, a także sprzedaż w krótkim czasie.

Współpraca z pośrednikiem nieruchomości ma ułatwić sprzedaż, przyspieszyć ją, podwyższyć z niej zyski, a także sprawić, że dla właściciela nieruchomości będzie ona bezpieczniejsza – podsumowuje korzyści ze współpracy z biurem nieruchomości Cezary Majewski z Wilsons Nieruchomości.

Następny artykuł Przejdź do następnego artykułu

Dlaczego warto powierzyć sprzedaż mieszkania agencji nieruchomości?

Dobre lokalizacje na działalność usługową firmy w Warszawie