Sprzedaż nieruchomości komercyjnej

Sprzedaż nieruchomości komercyjnej

Do kategorii nieruchomości komercyjnych zalicza się biurowce, magazyny, hale magazynowe, ale również galerie handlowe, pasaże czy punkty usługowe. To obiekty, które zarabiają na siebie. Jak sprzedać nieruchomość komercyjną?

Kto kupuje nieruchomości komercyjne?

Nabywcami nieruchomości komercyjnej są zwykle biznesmeni, inwestorzy, którzy poszukują np. siedziby dla swojego przedsiębiorstwa. To także osoby, które chcą zainwestować posiadany kapitał, by czerpać w przyszłości zyski z posiadania nieruchomości tego rodzaju. Potencjalny kupujący podczas oglądania nieruchomości komercyjnej będzie zwracał uwagę najbardziej na jej potencjał finansowy, a wnętrze i jego estetyka będą miały drugorzędne znaczenie. Lokalizacja, istniejące instalacje, parking – to cechy, które podnoszą wartość nieruchomości komercyjnej.

Jak wycenić nieruchomość komercyjną?

Ile wart jest magazyn czy hala produkcyjna? Wiele zależy od tego, jaką ma powierzchnię, gdzie się znajduje, do czego nieruchomość jest przeznaczona, czy ma własny parking, jaki jest dojazd do niej i nie tylko. Biurowiec w centrum dużego miasta potencjalnie będzie droższy niż hala magazynowa położona z dala od węzłów drogowych.

Najlepiej przy wycenie nieruchomości komercyjnej zatrudnić rzeczoznawcę majątkowego, ale za jego usługę trzeba dodatkowo zapłacić. Jeśli samodzielnie chcesz wycenić np. lokal usługowy, przeanalizuj rynek nieruchomości, wyszukaj podobne obiekty i monitoruj rynek, w jakiej cenie się one sprzedają.

Jak i gdzie wystawić na sprzedaż nieruchomość komercyjną?

Istnieją dwa sposoby na zbycie nieruchomości komercyjnej. Pierwszy, łatwiejszy, polega na skorzystaniu z usług agenta, najlepiej takiego, który specjalizuje się dokładnie w tym rynku.

Drugim sposobem jest wzięcie sprawy we własne ręce i samodzielne stworzenie ogłoszenia sprzedaży. Potrzebny będzie opis nieruchomości i dobrze wykonane, najlepiej profesjonalne zdjęcia. Później należy ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości komercyjnej zamieścić w odpowiednim w popularnych portalach. Podaj dokładną lokalizację, by potencjalny kupujący od razu wiedział, gdzie dana nieruchomość komercyjna się znajduje i mógł zaznajomić się z jej otoczeniem.

Przejdź do poprzedniego artykułu Poprzedni artykuł

Sprzedaż nieruchomości komercyjnej

Czym jest nieruchomość komercyjna?

Następny artykuł Przejdź do następnego artykułu

Sprzedaż nieruchomości komercyjnej

Co zrobić, kiedy nieruchomość nie ma księgi wieczystej?