Uciekamy z centrum miasta. Zalety wynajmu biura/lokalu w innych dzielnicach.

Uciekamy z centrum miasta. Zalety wynajmu biura/lokalu w innych dzielnicach.

Choć biuro czy lokal użytkowy o charakterze handlowym czy usługowym w centrum miasta wydawać się może naturalnym wyborem dla każdego przedsiębiorcy, o tyle nie zawsze tak jest. Część firm ucieka z centrum miasta i wynajmuje biura czy innego rodzaju lokale w innych dzielnicach, często położonych na obrzeżach. Czy ma to rzeczywiście sens i czy warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem dla swojej firmy? Jakie są zalety takiego wynajmu nieruchomości i czy warto się na niego zdecydować?

Ceny wynajmu biura

Największym atutem biur i lokali użytkowych zlokalizowanych poza centrum jest cena wynajmu. Wynajem biura czy innych nieruchomości komercyjnych w owym centrum może być bardzo drogi. Ich właściciele tłumaczą to tym, że korzystna lokalizacja przy głównych arteriach miejskich, niejednokrotnie w dużych galeriach handlowych, to właściwie gwarancja klientów. Jednak poza miastem firma, która ma renomę, też przyciągnie do siebie dosyć skutecznie zainteresowanych.

Przy tym przedsiębiorca może zapłacić za takie lokale nawet o kilkadziesiąt procent mniej, co jest argumentem, który trudno zignorować.

Dojazd i miejsca parkingowe

Przy wynajmie nieruchomości komercyjnych trzeba zwrócić szczególną uwagę na kwestię dojazdu do miejsca pracy. Może się wydawać, że dojazd do biur czy lokali użytkowych w centrach miast jest ułatwiony, dzięki rozbudowanej infrastrukturze i dostępności komunikacji miejskiej. Wcale nie musi to być jednak utrudnione w przypadku obrzeży miasta.

Ościenne, nowoczesne dzielnice dbają o to, by docierała do nich komunikacja – autobusy czy nowe linie tramwajowe. Poza tym dojazd do biura poza centrum może być wręcz ułatwiony, jeśli biurowiec znajdzie się w pobliżu głównych arterii miejskich czy tras wyjazdowych z miasta, ponadto może to wiązać się z dodatkową opłatą.

Nieocenioną zaletą biura na obrzeżach miasta jest duża dostępność miejsc parkingowych lub możliwość wygospodarowania parkingu, który będzie zapewniać komfort pracy dla pracowników, i będzie wygodny dla potencjalnych klientów. Problem z parkingiem w centrum czasem skutecznie odstrasza przed wizytą w siedzibie danej firmy. Poza centrum taki problem może nie istnieć, a parkowanie nie będzie płatne.

Brak korków ulicznych

Poza centrum miasta, zwłaszcza dużego, nie ma korków, jakie niestety są nierozerwalnie związane z mniejszymi i większymi miastami. W godzinach porannych i w okolicy godziny 16-17 na ulicach jest tłoczno i trudno jest przebić się na drugi kraniec miejscowości.

W odległych od centrum dzielnicach będzie najprawdopodobniej spokojniej, a brak korków likwiduje uczucie frustracji u osób, które dojeżdżają do danego lokalu firmowego, albo u samych pracowników jadących do domów.

Cisza i spokój

Dla właściciela firmy pracowników biurowych bardzo ważna jest atmosfera w miejscu pracy i korzystne warunki do wykonywania obowiązków zawodowych. Jeśli biuro znajduje się w pewnym oddaleniu od centrum, będzie tam bez wątpienia ciszej i spokojniej. To kolejna, ważna zaleta decydująca o tym, że wielu przedsiębiorców wybiera jednak ucieczkę z centrum miasta, na korzyść urządzenia biura poza nim.

Szukasz lokalu/biura dla swojej firmy? Specjaliści z agencji Wilsons Nieruchomości pomogą ci je znaleźć. Biuro nieruchomości odpowiada także za kwestie formalne i bezpieczeństwo transakcji. Z nami będziesz mieć pewność odnośnie do tego, za co właściwie płacisz.

Przejdź do poprzedniego artykułu Poprzedni artykuł

Uciekamy z centrum miasta. Zalety wynajmu biura/lokalu w innych dzielnicach.

Jak zaprojektować 30m2 na 3 osoby, aby mieszkanie było funkcjonalne?

Następny artykuł Przejdź do następnego artykułu

Uciekamy z centrum miasta. Zalety wynajmu biura/lokalu w innych dzielnicach.

Dlaczego warto korzystać z usług agencji nieruchomości przy najmie lokali komercyjnych?