Czy warto podpisać umowę na wyłączność?

Przy sprzedaży nieruchomości, m.in. domu, mieszkania czy działki budowlanej, możesz podpisać z wybranym agentem nieruchomości, takim jak wilsons.pl, umowę na wyłączność. Co to oznacza i czy z perspektywy samego zbywcy jest to opcja warta rozważenia?

Dwa typy umów o współpracę

Kiedy właściciel nieruchomości przeznaczonej na sprzedaż kieruje swoje kroki do agencji nieruchomości, agent może mu zaproponować dwa rodzaje umów dla podjęcia pośrednictwa w zbyciu mieszkania czy domu. Może być to umowa otwarta, jak i na wyłączność. Umów otwartych w stosunku do tego samego mieszkania czy domu klient może mieć kilka, natomiast, jak sama nazwa wskazuje, w przypadku umowy na wyłączność podpisywana jest jedna z daną firmą i to ona zajmuje się od początku do końca transakcją. Szuka klientów, umawia ich na oglądanie nieruchomości, współpracuje i kontaktuje się osobiście z klientem.

Sprzedaż w interesie agenta i sprzedającego

Podpisanie umowy na wyłączność jeszcze bardziej mobilizuje do efektywnego działania agenta nieruchomości. Mając ją, agent jeszcze bardziej może się zaangażować w promowanie danej oferty. Może sobie pozwolić na to, że poświęci temu maksymalnie wiele czasu i nie będzie on stracony. Jeśli agent doprowadzi do sprzedaży mieszkania, otrzyma swoje prowizyjne wynagrodzenie, a jego wysiłki na pewno nie pójdą na marne. Powiązanie interesu sprzedającego i agenta jest dobrym pomysłem z tego punktu widzenia.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że agenci podpisujący umowy na wyłączność z klientami, zgodnie z istniejącymi standardami zawodowymi, muszą podejmować działania, dzięki którym będą mogli w możliwie jak najszerszy sposób wyeksponować mieszkanie.

Jedna osoba do kontaktu

Sprzedający nie musi na co dzień odbierać kilku telefonów od agentów, z którymi współpracuje przy sprzedaży mieszkania czy domu, jeśli nawiąże współpracę na wyłączność. Taka umowa powoduje, że możesz utrzymywać kontakt tylko z jednym ekspertem i z nim się umawiać np. na pokazanie mieszkania potencjalnym nabywcom.

Zwiększenie wiarygodności oferty sprzedaży

Jeśli potencjalni kupujący widzą w serwisach ogłoszeniowych kilka różnych ofert tego samego mieszkania, mają wrażenie chaosu informacyjnego. Mogą odnieść wrażenie, że sprzedającemu bardzo zależy na zbyciu nieruchomości i będzie skłonny do daleko idących negocjacji cenowych. Jedna propozycja z jednego biura kojarzy się z ekskluzywnością, ofertą niepowtarzalną, dostępną na wyłączność tylko w wybranym biurze nieruchomości.

Dla agencji podpisanie umowy na wyłączność jest sytuacją pożądaną. Agent zmotywowany jest do większej aktywności, wykupowania promowanych ofert sprzedaży w mediach, kupowania banerów reklamowych np. na balkon nieruchomości, ale i do realizowania na przykład profesjonalnej sesji zdjęciowej mieszkania. Wszystkie te nakłady poniesione na promowanie oferty częściowo się zwrócą, dzięki prowizji. Sprzedający przy podpisywaniu takiej umowy może złożyć na barki agenta wszystkie kwestie związane z efektywną promocją swojej oferty.

Podziel się tym postem
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Czytaj dalej

Chcesz sprzedać albo kupić nieruchomość?

Napisz do nas, a zdejmiemy ten problem z Twojej głowy!

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.